دوربین کدام گوشی بهتر است؟

سرگرم کننده ی آفتابی

دوربین کدام گوشی بهتر است؟

برترین ها: در این مطلب دوربین گوشی‌های هوشمند سونی اکسپریا Z1 Compact، سونی اکسپریا Z1، ال‌جی G2، آی‌فون 5s، سامسونگ گلکسی S4 و اچ‌تی‌سی One را با هم مقایسه کرده‌ایم. در قسمت نخست، در مورد بازتولید رنگ، جزئیات تصویر، عکس در فضای بسته، عکاسی در شب و عکس‌های پانوراما (360 درجه) این دوربین‌ها صحبت کردیم. در این قسمت، موارد دیگری همچون فیلم‌برداری و رابط‌کاربری را مقایسه کرده‌ایم و نتیجه نهایی را نوشته‌ایم.
ویدئو
باز دوباره به بخشی رسیدیم که گوشی‌های هوشمند اکسپریا Z1 و اکسپریا Z1 Compact قرار است خودنمایی و فخرفروشی کنند. این دو دوربین ویدئوهای بسیار باکیفیتی ضبط می‌کنند. البته منظور این نیست که کیفیت فیلم‌هایش به قدری عالی است که فک آدم را به زمین بچسبانند اما خوب هستند و کیفیت، نور و جزئیات خوب دارند و از تماشای آنها لذت خواهید برد. اگر لرزش دست دارید، نگران نباشید. این دو گوشی لرزش‌گیر نوری داخلی هم دارند و تا حد زیادی لرزش‌های حاصل از دست کاربر را حذف می‌کنند تا تصاویر صاف و باکیفیت ارائه دهند. در ضمن، صداهای استریو ویدئوها نیز به اندازه کافی بلند و واضح هستند.

مطلب مرتبط:

آی‌فون 5s در بالاترین کیفیت فیلم‌برداری می‌کند. باید گفت در میان همه این گوشی‌ها، در زمینه فیلم‌برداری آی‌فون 5s از همه بهتر است. حتی در شب نیز جزئیات را با نور و کیفیت عالی به تصویر می‌کشد. در یک کلمه باید گفت، کیفیت ویدئوهای آی‌فون 5s عالی هستند.
ال‌جی G2 ، در میان این گوشی‌ها توان فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه را دارد. این کیفیت به فضای ذخیره بیشتری هم نیاز دارد. اما فیلم‌ها بسیار صاف هستند و نور خوبی دارند. لرزش‌گیر نوری داخلی دوربین نیز به کیفیت بهتر ویدئوها کمک کرده است. دوربین به صورت خودکار لرزش‌ها را تا کمترین حد ممکن کاهش می‌دهد. اما فیلم‌برداری با سرعت 30 فریم در ثانیه در این دوربین بسیار بد و همچون کابوس هستند و نویز بسیاری در آنها وجود دارد.
سامسونگ گلکسی S4، بدون توجه به نور محیط فیلم‌برداری می‌کند.  Z1 و Z1 Compact نیز همان‌طور که در ابتدا گفتیم، از بقیه یک سرو گردن بالاتر قرار دارند.
اچ‌تی‌سی One نیز فیلم‌های خوبی می‌گیرد و جزئیات را به خوبی به تصویر می‌کشد. ایرادی که می‌توان به آن گرفت، فوکوس در حال فیلم‌برداری است. این قابلیت به طور خودکار قفل می‌کند و گاهی برای کاربر ایجاد دردسر می‌کند. البته می‌توانید آن را غیر فعالی کنید.
رابط‌کاربری دوربین و راحتی استفاده
در اینجا دیگر باید بی‌خیال کیفیت عکس‌ها بشوید. قرار است به سراغ ارابط‌کاربری و ویژگی‌های آن در همه این دوربین‌ها برویم. عقیده ما این است که اگر رابط‌کاربری دوربین استفاده آسانی نداشته باشد، نمی‌توان عکس‌های خوبی هم گرفت. این بخش را نیز با گوشی اکسپریا Z1 Compact آغاز می‌کنیم. ابتدا باید به شکل و اندازه گوشی اشاره کنیم که برای عکاسی بسیار عالی است. گوشی نه بزرگ و نه خیلی کوچک است و به‌راحتی در دست می‌نشیند.در ضمن، دو مرحله‌ای  کلید شاتر، عکاسی را آسان‎تر نیز کرده است. رابط‌کاربری دوربین در حالت پیش‌فرض روی تنظیمات خودکار قرار دارد. یعنی کاربرانی که عکاسی نمی‌دانند خیلی راحت می‌توانند از بهترین تنظیمات در حالت‌های مختلف بهره‌مند شوند. خود دوربین همه زحمت‌ها را به دوش می‌کشد. اگر عکاسی بدانید نیز زمینه تنظیمات دستی وجود دارد و می‌توانید به دلخواه خود تنظیمات را تغییر دهید. تنظیمات دستی شامل، تنظیم رزولوشن، فوکوس، تعادل نور سفید، نوردهی و اندازه دیافراگم و ... است. یکی از ویژگی‌های خوب دوربین، گزینه Social Live است که می‌توانید عکس‌ها را مستقیما به شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک آپلود کنید. نرم‌افزارهای بیشتر را می‌توانید از اینترنت دانلود کنید.
رابط‌کاربری سونی اکسپریا Z1 جزئیات خوبی دارد. از آنجا که اندازه گوشی بزرگ‌تر از نسخه کامپکت است، استفاده از رابط‌کاربری آن نیز آسان‌تر به نظر می‌رسد. ال‌جی G2، رابط‌کاربری دوربین خود را پر کرده است از انواع افکت‌های عکاسی و فیلم‌برداری. بهترین بخش این رابط‌کاربری لرزش‌گیر نوری است که تجربه خوبی برای کاربر بر جا می‌گذارد. البته در دست گرفتن خود گوشی هنگام عکاسی چندان راحت نیست.
گلکسی S4 نیز گزینه‌ها و افکت‌های عکاسی خوبی دارد و می‌توان در شرایط مختلف، بهترین و مناسب‌ترین حالت را انتخاب و استفاده کرد. این گوشی دو شاتر جداگانه برای عکاسی و فیلم‌برداری دارد و کاربر باید به صورت دستی میان این دو حالت سوئیچ کند.
آی‌فون 5s در تنظیمات دوربین بسیار دست‌ودلبازی به خرج داده است و همه چیز  را در آن می‌توان یافت. حتی گزینه تنظیمات دستی نیز دارد که برای دوستداران عکاسی بسیار جذاب است. رابط‌کاربری دوربین ساده و استفاده آسانی دارد و از طریق آیکونی در قفل صفحه‌نمایش نیز به آسانی و سریع قابل دسترسی است. دوربین کمترین زمان را بین عکس‌ها هدر می‌دهد و می‌توانید از یک صحنه چندین عکس بگیرید. هر فیلتری هم که بخواهید می‌توانید برای عکس اعمال کنید. گزینه HDR نیز دارد که بسیار سریع کار می‌کند و می‌تواند با سرعت آهسته 120 فریم در ثانیه نیز فیلم‌برداری کند. در دست گرفتن گوشی آسان است و کلید شاتر نیز در جای خوبی تعبیه شده است.
در اچ‌تی‌سی وان نیز انواع فیلتر و افکت‌های لازم برای عکاسی موجود است. این دوربین نیز قابلیت عکاسی با فناوری HDR دارد و می‌تواند با رزولوشن 1080p یا رزولوشن 720p و سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. رابط‌کاربری آن نیز به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. ساده است و انواع تنظیمات دوربین در اختیار کاربر قرار دارند.
نتیجه‌گیری
بدون هیچ شکی باید گفت دوربین گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z1 Compact از بقیه دوربین‌ها بهتر است. این دوربین با کیفیت 20 مگاپیکسل بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها را به کاربر تحویل می‌دهد. با این گوشی لازم نیست عکاسی بلد باشید، فقط باید کادر ببنید و عکس بگیرید. خود دوربین همه تنظیمات لازم را اعمال می‌کند. البته اگر عکاس هستید هم می‌توانید با تنظیمات دستی آن نور و وضوح و ... را تغییر بدهید تا در آخر عکسی داشته باشید که خودتان دوست دارید. این دوربین از همه نظر خوب ظاهر شده است. حالا بماند در شب کمی ضعیف است و عکس و فیلم‌هایش کمی نویز دارند. به طور کلی، دوربین خوب با کیفیت خوب و امکانات خوب است. اندازه گوشی هم بر آسانی استفاده دوربین افزوده است.

سونی اکسپریا Z1 نیز همچون برادر کوچک‌تر خود کیفیت عکس و فیلم خوبی دارد. امکانات آن عالی است و شاید بتوان گفت گاهی حتی بهتر از نسخه کامپکت عکس می‌گیرد.
بقیه گوشی‌ها ویژگی خاص و متفاوت از هم ندارند. البته دوربین گلکسی S4 سامسونگ را نباید دست کم گرفت. این دوربین نیز امکانات و کیفیت خوبی دارد و با حسگر 13 مگاپیکسل خود عکس‌ها و فیلم‌های ماندگار ثبت می‌کند.
آی‌فون 5s سرعت، کیفیت و امکانات عالی دارد. اگر نخواهیم آن را با دوربین دیگری مقایسه کنیم در حد خود بسیار عالی ظاهر شده است. رابط‌کاربری ساده، انواع فیلترها و گزینه‌های مختلف برای عکاسی و فیلم‌برداری کاملا کاربر را راضی نگه می‌دارند. سرعت شاتر آن از همه چیز بهتر است. کاربر می‌تواند در کمترین زمان، بیشترین عکس را (در میان دوربین‌های این مقایسه) بگیرد.
ال‌جی G2، دوربین 12 مگاپیکسل با انواع افکت‌ها و گزینه‌های مختلف عکاسی دارد. وقتی نور محیط خوب باشد، عکس‌ها و فیلم‌های دوربین خوب هستند.
در آخر هم باید به سرباز اچ‌تی‌سی یعنی One اشاره کنیم که در میان این دوربین‌ها از همه ضعیف‌تر ظاهر شده است. با اینکه گوشی هوشمند بسیار خوبی است و در میان هوشمندهای دیگر نیز دوربین خوبی دارد، اما در مقابل گوشی‌های موجود در این مقایسه واقعا حرفی برای گفتن ندارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: دانستنی، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی