سرگرم کننده ی آفتابی

سخنان بزرگان

1- هرکس همانگونه که فکر می کند، زندگی می کند. پس مراقب افکار خود باشید.

 

2-با دشمن نیز باید مشورت کرد تا اندازه ی دشمنی او معلوم شود.(سقراط)

 

3- تویی که مرا در حال سقوط میبینی، تا به حال اندیشیده ای که شاید خود وارونه ایستاده ای؟

 

4-فردا یک راز است، نگرانش نباش. دیروز یک خاطره بود، حسرتش را نخور. امروز یک هدیه است، قدرش را بدان.

 

5- وقتی در زندگی به یک در بزرگ رسیدی نترس و نا امید نشو، چون اگر قرار بود باز نشود جای آن دیوار می گذاشتند.

 

6-آن گونه باش که عمری با تو بودن یک لحظه و لحظه ای بی تو بودن یک عمر باشد.



:: موضوعات مرتبط: جملات جالب و سخن بزرگان، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی


اموزش ساخت ای دی یاهو از طریق گوگل کروم

برترین ها:چندی است یاهو به دلیل تحریم ها ایران را از لیست کشورهایش حذف کرده است . امروز آموزش تصویری ساخت اکانت یاهو بوسیله گوگل کروم را آموزش خواهیم داد .

۱- ابتدا به آدرس http://mail.yahoo.com بروید .

۲- حال مانند عکس زیر create new account کلیک کنید .

گزینه Create New Account را انتخاب کنید .

3-اطلاعات ضروری را پر کنید . دقت کنید برای رمز عبور حداقل ۸ حرف شامل حرف کوچک انگلیسی حرف بزرگ و عدد باید انتخاب کنید . مثلا Abcedfg12  (رمز عبور می تواند شامل علامت ها نیز باشد) . در قسمت انتخاب کشور کشور آمریکا را انتخاب کنید و سپس شماره موبایل خود را بدون صفر بنویسید . مانند ۹۱۲۲۱۲۱۲۱۲

حال برروی عکس پرچم کلیک کنید . یک پنجره پایین می آید . بر روی پرچم آمریکا در این پنجره راست کلیک کنید .

برروی پرچم آمریکا کلیک کنید . از پنجره کشویی باز شده روی پرچم آمریکا راست کلیک کنید

4-پس از راست کلیک کردن بر روی پرچم آمریکا گزینه Inspect Element را انتخاب کنید .

گزینه Inspect Element را انتخاب کنید .

5-با کلیک بر روی این گزینه پنجره ای در انتهای صفحه باز می شود . (مانند شکل زیر) اگر دقیقا بر روی پرچم کلیک کرده باشید دقیقا این خط بصورت اتوماتیک انتخاب می شود :

با کلیک برروی Inspect Element پنجره مربوطه در پایین باز شده و این عبارت انتخاب می گردد .

6-عبارت data-code=1 را در همین خط پیدا کرده و برروی ۱ دابل کلیک کنید .

data-code=1 را پیدا کرده و برروی ۱ دابل کلیک می کنیم .


7- 1 را پاک کرده و به جای آن عدد ۹۸ می نویسیم . سپس در خط زیرین  عبارت  (United States (+1 را پیدا کنید . برروی ۱+ دابل کلیک کرده و ۱ را به ۹۸ تغییر دهید . حال دکمه ضربدر پنجره زیرین را که باز شده است بزنید تا این پنجره بسته شود . هم اکنون می بینیم در پنجره ای که پایین آمده بوده و پرچم آمریکا در آن قرار داشت عبارت  (United States (+98  قرار دارد . این گزینه را انتخاب کنید .


مقادیر ۱ را در این دو بخش به ۹۸ تغییر دهید


8-برروی گزینه  Create Account کلیک کنید .


برروی گزینه CreateAccount کلیک نمایید .


9- احتمال دارد شما با زدن این دکمه به همین صفحه بازگردید . این اتفاق می تواند دلایل زیادی داشته باشد . اگر چنین اتفاقی افتاد به متن های قرمز رنگی که برروی صفحه ظاهر می شوند(امکان دارد ظاهرشوند) دقت کنید . دوباره  مراحل قبلی را تکرار کنید و برروی همین دکمه کلیک کنید . حال شما باید عبارت امنیتی داخل کادر را در فضای نوشتنی پایین آن بنویسید .


عبارت امنیتی را در کادر پایینی بنویسید


10-حال پنجره complete را مشاهده خواهید کرد که به این معنی است که شما آی دی یاهویتان را با موفقیت ساخته اید .

با تشکر از حوصله شما دوستان عزیز ، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید .



:: موضوعات مرتبط: دانستنی، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی


ارسال اوّلین خانه به ماه تا 2015

ایسنا:یک هنرمند سوئدی در حال جمع‌آوری بودجه برای ارسال نخستین خانه به ماه در سال 2015 است.

این خانه ظرف چند دقیقه پس از ورود روی سطح ماه خودمونتاژ می‌شود.

خانه مینیاتوری مزبور توسط «میکائل گنبرگ» اهل سوئد طراحی شده و به یک کلبه سوئدی شباهت دارد که به رنگ قرمز و سفید است.

این خانه با ابعاد سه در دو متر و ارتفاع 2.5 متر به اندازه‌ای بزرگ‌ است که می‌تواند یک انسان بالغ را در خود جای دهد. نوعی پارچه مخصوص، یک سازه کربنی را می‌پوشاند و این خانه پس از پرشدن با گاز، خود را می‌سازد. این عملیات ساخت و ساز در ماه چند دقیقه به طول می‌انجامد.

گنبرگ از سال 2003 بر روی پروژه «Moonhouse» با هدف قراردادن یک خانه قرمزرنگ با گوشه‌های سفید روی ماه کار کرده است. پروژه هنری وی در سال 2010 و به دلیل بحران بودجه متوقف شد اما اکنون با سرمایه‌ سالها تجربه و تلاش چند مهندس فضایی ارشد، 75 درصد آن کامل شده است.

شرکت فناوری فضایی امریکایی Astrobotic که یکی از شرکای ناساست، چالش انتقال این خانه به فضا را بر عهده گرفته است و پرتاب و فرود آن روی ماه را برای ماه اکتبر سال 2015 برنامه‌ریزی کرده است.

برای تحقق‌بخشی به خانه موردبحث بالغ بر 15 میلیون دلار لازم است و فقط 3901 دلار آن از طریق منبع‌یابی جمعیتی جمع‌آوری شده است. این نخستین خانه روی ماه خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی


خودکشی، رسم پیرهای چینی!+عکس

باشگاه خبرنگاران:پیری و کهنسالی دورانی است که همه به دنبال آرامش می گردند و دوست دارند فرزندانشان را کنار خود ببینند و زندگی آسوده ای داشته باشند اما پیرمرد و پیرزن های چینی این روزها آسودگی خود را از دست داده اند و حالا رسم عجیبی میان آن ها پیدا شده است.

در منطقه ای از چین به نام "آنهوآی" مسئولین شهر اعلام کرده اند که از ماه آینده دیگر کسی در قبرستان دفن نمی شود بلکه باید سوزانده شود. همین خبر باعث شده است تا پیرمردها برای رسیدن به آرامش و دفن شدن دست به خودکشی و مرگی زودرس برسند.

خودکشی، رسم جدید پیرمردهای چینی +عکس


مسئولین شهری اعلام کرده اند که قبرستان این منطقه پر شده است و دیگر پذیرای هیچ جسدی نخواهد بود. تنها افرادی که تا پایان این ماه فوت شوند می توانند در این قبرستان دفن گردند و مابقی باید سوزانده شوند.

پس از اعلام خبر آمار خودکشی میان کهنسالان به طور عجیبی بالا رفته است و نسبت به گذشته 4 برابر شده است. همه کهنسالان به دنبال آن هستند تا خیلی سریع تر کشته شده و تا پایان ماه درون قبرستان دفن شوند.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی


دنیای شگفت انگیز مادران در میان حیوانات

باشگاه خبرنگاران: مادران نه تنها میان انسان ها بلکه میان حیوانات نیز علاقه خاصی به فرزندان خود دارند. مادران در میان حیوانات فرزندان خود را با هر مشقتی هست بزرگ می کنند در حالی که تعدادی از حیوانات هستند که فرزندان خود را بعد از به دنیا آمدن رها می کنند.

در این مطلب نگاهی داریم به حیواناتی که حس مادرانه خاصی به فرزندان خود دارند:

بیان عشق در ازای مکیدن خون

دنیای شگفت‌انگیز مادران میان حیوانات +عکس


مورچه‌های کوچک و خون‌آشام «ماداگاسکار» شیوه بسیار عجیبی برای نشان دادن عشق خود به نوزادان‌شان دارند. با تولد لاروها توسط ملکه مورچه‌ها، ملکه و مورچه‌های کارگر سوراخی در بدن نوزادان ایجاد کرده و از این طریق خون بدن آنها را می‌مکند. دانشمندان تاکنون نتوانسته‌اند دلیلی برای این عمل بیابند. مورچه‌ها نوعی رفتار اجتماعی انتقال مایعات به یکدیگر را با این کار انجام می‌دهند. ‌این عمل ممکن است تمرینی ابتدایی برای شکل‌گیری چنین رفتاری باشد. لارو مورچه‌ها با این کار نمی‌میرند ولی مکیدن خون از بدن آنها روش بسیار عجیبی برای نشان دادن عاطفه مورچه‌های مادر نسبت به نوزادان‌شان است.

از خودگذشتگی وال‌ها

برخی مادران در حیات‌وحش مجبورند برای محافظت از نوزادان خود مسافت‌های زیادی را طی کنند. وال‌های خاکستری اقیانوس آرام هزاران مایل را از آب‌های مملو از پلانکتون قطب شمال به تالاب‌های کم‌غذای سواحل مکزیک مهاجرت می‌کنند تا بتوانند فرزند خود را به دنیا بیاورند.

دنیای شگفت‌انگیز مادران میان حیوانات +عکس


با وجودی که این مسافرت طولانی، وال‌های خاکستری را از منابع عظیم غذایی دور می‌کند، اما چون مناطق جنوبی، شرایط کم‌خطری را برای نوزادان وال‌ها فراهم می‌آورد، تن به این مهاجرت می‌دهند. چنین فضایی همچنین زمان لازم را برای تغذیه نوزاد وال از شیر مادر در اختیار آنها قرار می‌دهد. این نوع تغذیه، پیش از مهاجرت به مناطق یخبندان قطب شمال چربی لازم را در بدن آنها تولید می‌کند که به نوعی نقش محافظ را دارد.

مادر وال‌های خاکستری نیز همانند خرس‌ها، ماه‌ها گرسنگی می‌کشند، این در حالی است که هنوز به تولید شیر پرکالری برای تغذیه نوزادان خود نیاز دارند. آنها در طول این مدت بیش از هشت تن وزن کم می‌کنند.

قورباغه سمی توت‌فرنگی و وظایف مادرانه

این‌گونه از قورباغه‌ها برای نوزادان خود تلاش فراوانی می‌کنند تا وظایف مادرانه خود را به بهترین نحو انجام دهند. این قورباغه هر بار بیش از پنج تخم می‌گذارد و منتظر می‌ماند تا نوزادان سر از تخم بیرون آورند. سپس، آنها را یکی یکی و روی پشت خود بالای درخت انتقال می‌دهد و برای این منظور ارتفاع 35 متری را طی می‌کند.

با پایان کار انتقال نوزادان به بالای درخت، قورباغه مادر برکه آب شخصی پیدا کرده و هر برگ را برای یکی از نوزادان اختصاص می‌دهد و محیط امنی را برای رشد آنها فراهم می‌آورد. ولی این پایان وظایف مادری قورباغه سمی توت فرنگی نیست. پس از آن، این قورباغه نوزادان خود را طی مدت شش تا هشت هفته با تخم‌های بارور نشده، تغذیه می‌کند.

عنکبوت؛ اسوه فداکاری

دنیای شگفت‌انگیز مادران میان حیوانات +عکس


در دنیای عنکبوت‌ها، جفت‌گیری در واقع به معنای نزدیک شدن به پایان عمر است. در گونه‌ای از عنکبوت‌ها موسوم به «Stegodyphus»، عنکبوت‌های مادر، پیله تخم را به شبکه تارهای تنیده متصل کرده و تا زمان بیرون آمدن نوزادان از تخم از آنها مراقبت می‌کنند. مادر پس از بیرون آمدن نوزادان از تخم همچنان به خوردن ادامه می‌دهد، ولی بخش اعظم مواد خورده شده را به عنوان سوپ غذایی برای نوزادان پس می‌زند. زمانی که نوزادان یک ماهه می‌شوند، مادر به پشت دراز کشیده و به آنها اجازه می‌دهد سم و آنزیم‌های گوارشی خود را به بدن او تزریق کرده و از بدن او تغذیه کنند. پس از خوردن مادر و پیش از خروج از شبکه تارهای تنیده، نوزادان عنکبوت بسیاری از خواهر و برادران خود را می‌خورند.

بقای دردناک شپش دریایی

زایمان شاید یکی از دشوارترین کارهای دنیا باشد که در هر گونه‌ای از موجودات به شکلی صورت می‌گیرد. شاید عجیب‌ترین نوع تولد نوزادان را بتوان در شپش دریایی مشاهده کرد، به‌طوری که در زمان تولد صدها نوزاد شپش، نوزادان از درون، بدن مادر را می‌خورند تا وارد دنیای تازه‌ای شوند.

مادران کلسیم‌خوار

دنیای شگفت‌انگیز مادران میان حیوانات +عکس


مرغ‌های مادر وظایف مادرانه خود را با جدیت کافی انجام می‌دهند. از مهم‌ترین کارهایی که آنها باید انجام دهند، تولید مقادیر بالایی از «کربنات کلسیم» مورد نیاز برای رشد پوسته تخم‌مرغ است. چنانچه مرغ‌های مادر قادر به تولید کافی کلسیم نباشند و رژیم غذایی سرشار از کلسیم مصرف نکنند، استخوان‌های آنها برای تولید پوسته محافظ جوجه‌ها تجزیه شده و این امر باعث کاهش وزن جوجه‌ها می‌شود.

فاخته؛ مادری در لباس نامادری

دنیای شگفت‌انگیز مادران میان حیوانات +عکس

این پرنده زیبا، شیوه منحصربه‌فردی را به کار می‌برد تا همسایگان او کار دشوار بزرگ کردن جوجه‌هایش را بر عهده بگیرند. فاخته مادر، تخم‌های خود را مخفیانه در لانه سایر پرندگان قرار می‌دهد و با این کار، همسایه خود را فریب داده و وظیفه پرورش و بزرگ کردن جوجه‌ها را برعهده پرنده دیگری می‌گذارد. جوجه فاخته معمولا نسبت به سایر پرندگان سریع‌تر رشد کرده و سایر جوجه‌ها را از لانه بیرون می‌کند که این امر منجر به مرگ بسیاری از این قبیل جوجه‌ها شده و درواقع با این کار، شانس زنده ماندن فاخته‌های نوزاد بیشتر می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی


جک جدید

1-اومدم سر تقاطع دور بزنم یه ماشینه  اومد، نزدیک بود ماشینمو نصف کنه بعد بابام گیر داده بود که تقصیر تو بوده و حواست نبوده. خلاصه بعد از 2 ساعت بحث و مشاجره که ثابت کردم تقصیر اون بوده، بابم دراومده میگه خوب بابا جون حتما خونش اون دور و بر بوده و عجله داشته پس تو باید حواستو جمع میکردی!!!!

 

2-یه سری از قندا هم هستن
که هر چی قلوپ قلوپ چایی بخوری
اب نمیشن برن پایین
فک کنم ساقه طلایی قاطی شونه

 

3-ایـن شـهـرام شـکـوهـی یـه جـوری مـیـخـونـه کـه انـگـار تـو یـه مـهـمـونـی شـولـوغ تـو دسـشـویـی گـیـر کـرده کـسـیـم صـدآشـو نـمـی شـنـوه

 

4-اینجا ایران است
25 روزو 8ساعتو 18ثانیه به کنکور باقی مانده است
گود لاک(ستاد کوفت کرد اوقات کنکوری ها)

 

5-مورد داشتیم.....
طرف تو دبیرستان دیفرانسیل رو افتاده و تو کنکور هم منفی زده......
اونوقت الان دانشجوی رشته فیزیکه.....
خدایا با کیا شدیم 12میلیون محصل....

 

6-به بعضیا هم باید یادآوری کرد
که
اسم دارن رو بچشون می‌ذارن
یوزرنیم انتخاب نمیکنن
که این‌ همه اصرار دارن
کسی برنداشته باشه

 

 



:: موضوعات مرتبط: طنز، لطیفه، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی


عکس طنز



:: موضوعات مرتبط: تصویر، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی


desktop HD



:: موضوعات مرتبط: تصویر، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی


دوربین کدام گوشی بهتر است؟

برترین ها: در این مطلب دوربین گوشی‌های هوشمند سونی اکسپریا Z1 Compact، سونی اکسپریا Z1، ال‌جی G2، آی‌فون 5s، سامسونگ گلکسی S4 و اچ‌تی‌سی One را با هم مقایسه کرده‌ایم. در قسمت نخست، در مورد بازتولید رنگ، جزئیات تصویر، عکس در فضای بسته، عکاسی در شب و عکس‌های پانوراما (360 درجه) این دوربین‌ها صحبت کردیم. در این قسمت، موارد دیگری همچون فیلم‌برداری و رابط‌کاربری را مقایسه کرده‌ایم و نتیجه نهایی را نوشته‌ایم.
ویدئو
باز دوباره به بخشی رسیدیم که گوشی‌های هوشمند اکسپریا Z1 و اکسپریا Z1 Compact قرار است خودنمایی و فخرفروشی کنند. این دو دوربین ویدئوهای بسیار باکیفیتی ضبط می‌کنند. البته منظور این نیست که کیفیت فیلم‌هایش به قدری عالی است که فک آدم را به زمین بچسبانند اما خوب هستند و کیفیت، نور و جزئیات خوب دارند و از تماشای آنها لذت خواهید برد. اگر لرزش دست دارید، نگران نباشید. این دو گوشی لرزش‌گیر نوری داخلی هم دارند و تا حد زیادی لرزش‌های حاصل از دست کاربر را حذف می‌کنند تا تصاویر صاف و باکیفیت ارائه دهند. در ضمن، صداهای استریو ویدئوها نیز به اندازه کافی بلند و واضح هستند.

مطلب مرتبط:

آی‌فون 5s در بالاترین کیفیت فیلم‌برداری می‌کند. باید گفت در میان همه این گوشی‌ها، در زمینه فیلم‌برداری آی‌فون 5s از همه بهتر است. حتی در شب نیز جزئیات را با نور و کیفیت عالی به تصویر می‌کشد. در یک کلمه باید گفت، کیفیت ویدئوهای آی‌فون 5s عالی هستند.
ال‌جی G2 ، در میان این گوشی‌ها توان فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه را دارد. این کیفیت به فضای ذخیره بیشتری هم نیاز دارد. اما فیلم‌ها بسیار صاف هستند و نور خوبی دارند. لرزش‌گیر نوری داخلی دوربین نیز به کیفیت بهتر ویدئوها کمک کرده است. دوربین به صورت خودکار لرزش‌ها را تا کمترین حد ممکن کاهش می‌دهد. اما فیلم‌برداری با سرعت 30 فریم در ثانیه در این دوربین بسیار بد و همچون کابوس هستند و نویز بسیاری در آنها وجود دارد.
سامسونگ گلکسی S4، بدون توجه به نور محیط فیلم‌برداری می‌کند.  Z1 و Z1 Compact نیز همان‌طور که در ابتدا گفتیم، از بقیه یک سرو گردن بالاتر قرار دارند.
اچ‌تی‌سی One نیز فیلم‌های خوبی می‌گیرد و جزئیات را به خوبی به تصویر می‌کشد. ایرادی که می‌توان به آن گرفت، فوکوس در حال فیلم‌برداری است. این قابلیت به طور خودکار قفل می‌کند و گاهی برای کاربر ایجاد دردسر می‌کند. البته می‌توانید آن را غیر فعالی کنید.
رابط‌کاربری دوربین و راحتی استفاده
در اینجا دیگر باید بی‌خیال کیفیت عکس‌ها بشوید. قرار است به سراغ ارابط‌کاربری و ویژگی‌های آن در همه این دوربین‌ها برویم. عقیده ما این است که اگر رابط‌کاربری دوربین استفاده آسانی نداشته باشد، نمی‌توان عکس‌های خوبی هم گرفت. این بخش را نیز با گوشی اکسپریا Z1 Compact آغاز می‌کنیم. ابتدا باید به شکل و اندازه گوشی اشاره کنیم که برای عکاسی بسیار عالی است. گوشی نه بزرگ و نه خیلی کوچک است و به‌راحتی در دست می‌نشیند.در ضمن، دو مرحله‌ای  کلید شاتر، عکاسی را آسان‎تر نیز کرده است. رابط‌کاربری دوربین در حالت پیش‌فرض روی تنظیمات خودکار قرار دارد. یعنی کاربرانی که عکاسی نمی‌دانند خیلی راحت می‌توانند از بهترین تنظیمات در حالت‌های مختلف بهره‌مند شوند. خود دوربین همه زحمت‌ها را به دوش می‌کشد. اگر عکاسی بدانید نیز زمینه تنظیمات دستی وجود دارد و می‌توانید به دلخواه خود تنظیمات را تغییر دهید. تنظیمات دستی شامل، تنظیم رزولوشن، فوکوس، تعادل نور سفید، نوردهی و اندازه دیافراگم و ... است. یکی از ویژگی‌های خوب دوربین، گزینه Social Live است که می‌توانید عکس‌ها را مستقیما به شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک آپلود کنید. نرم‌افزارهای بیشتر را می‌توانید از اینترنت دانلود کنید.
رابط‌کاربری سونی اکسپریا Z1 جزئیات خوبی دارد. از آنجا که اندازه گوشی بزرگ‌تر از نسخه کامپکت است، استفاده از رابط‌کاربری آن نیز آسان‌تر به نظر می‌رسد. ال‌جی G2، رابط‌کاربری دوربین خود را پر کرده است از انواع افکت‌های عکاسی و فیلم‌برداری. بهترین بخش این رابط‌کاربری لرزش‌گیر نوری است که تجربه خوبی برای کاربر بر جا می‌گذارد. البته در دست گرفتن خود گوشی هنگام عکاسی چندان راحت نیست.
گلکسی S4 نیز گزینه‌ها و افکت‌های عکاسی خوبی دارد و می‌توان در شرایط مختلف، بهترین و مناسب‌ترین حالت را انتخاب و استفاده کرد. این گوشی دو شاتر جداگانه برای عکاسی و فیلم‌برداری دارد و کاربر باید به صورت دستی میان این دو حالت سوئیچ کند.
آی‌فون 5s در تنظیمات دوربین بسیار دست‌ودلبازی به خرج داده است و همه چیز  را در آن می‌توان یافت. حتی گزینه تنظیمات دستی نیز دارد که برای دوستداران عکاسی بسیار جذاب است. رابط‌کاربری دوربین ساده و استفاده آسانی دارد و از طریق آیکونی در قفل صفحه‌نمایش نیز به آسانی و سریع قابل دسترسی است. دوربین کمترین زمان را بین عکس‌ها هدر می‌دهد و می‌توانید از یک صحنه چندین عکس بگیرید. هر فیلتری هم که بخواهید می‌توانید برای عکس اعمال کنید. گزینه HDR نیز دارد که بسیار سریع کار می‌کند و می‌تواند با سرعت آهسته 120 فریم در ثانیه نیز فیلم‌برداری کند. در دست گرفتن گوشی آسان است و کلید شاتر نیز در جای خوبی تعبیه شده است.
در اچ‌تی‌سی وان نیز انواع فیلتر و افکت‌های لازم برای عکاسی موجود است. این دوربین نیز قابلیت عکاسی با فناوری HDR دارد و می‌تواند با رزولوشن 1080p یا رزولوشن 720p و سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. رابط‌کاربری آن نیز به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. ساده است و انواع تنظیمات دوربین در اختیار کاربر قرار دارند.
نتیجه‌گیری
بدون هیچ شکی باید گفت دوربین گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z1 Compact از بقیه دوربین‌ها بهتر است. این دوربین با کیفیت 20 مگاپیکسل بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها را به کاربر تحویل می‌دهد. با این گوشی لازم نیست عکاسی بلد باشید، فقط باید کادر ببنید و عکس بگیرید. خود دوربین همه تنظیمات لازم را اعمال می‌کند. البته اگر عکاس هستید هم می‌توانید با تنظیمات دستی آن نور و وضوح و ... را تغییر بدهید تا در آخر عکسی داشته باشید که خودتان دوست دارید. این دوربین از همه نظر خوب ظاهر شده است. حالا بماند در شب کمی ضعیف است و عکس و فیلم‌هایش کمی نویز دارند. به طور کلی، دوربین خوب با کیفیت خوب و امکانات خوب است. اندازه گوشی هم بر آسانی استفاده دوربین افزوده است.

سونی اکسپریا Z1 نیز همچون برادر کوچک‌تر خود کیفیت عکس و فیلم خوبی دارد. امکانات آن عالی است و شاید بتوان گفت گاهی حتی بهتر از نسخه کامپکت عکس می‌گیرد.
بقیه گوشی‌ها ویژگی خاص و متفاوت از هم ندارند. البته دوربین گلکسی S4 سامسونگ را نباید دست کم گرفت. این دوربین نیز امکانات و کیفیت خوبی دارد و با حسگر 13 مگاپیکسل خود عکس‌ها و فیلم‌های ماندگار ثبت می‌کند.
آی‌فون 5s سرعت، کیفیت و امکانات عالی دارد. اگر نخواهیم آن را با دوربین دیگری مقایسه کنیم در حد خود بسیار عالی ظاهر شده است. رابط‌کاربری ساده، انواع فیلترها و گزینه‌های مختلف برای عکاسی و فیلم‌برداری کاملا کاربر را راضی نگه می‌دارند. سرعت شاتر آن از همه چیز بهتر است. کاربر می‌تواند در کمترین زمان، بیشترین عکس را (در میان دوربین‌های این مقایسه) بگیرد.
ال‌جی G2، دوربین 12 مگاپیکسل با انواع افکت‌ها و گزینه‌های مختلف عکاسی دارد. وقتی نور محیط خوب باشد، عکس‌ها و فیلم‌های دوربین خوب هستند.
در آخر هم باید به سرباز اچ‌تی‌سی یعنی One اشاره کنیم که در میان این دوربین‌ها از همه ضعیف‌تر ظاهر شده است. با اینکه گوشی هوشمند بسیار خوبی است و در میان هوشمندهای دیگر نیز دوربین خوبی دارد، اما در مقابل گوشی‌های موجود در این مقایسه واقعا حرفی برای گفتن ندارد.



:: موضوعات مرتبط: دانستنی، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی


بررسی واوی اسند پی7

خبر آنلاین: هوآوی گرسنه است و بدلیل جستجو برای گرفتن سکوهای بالای سازندگان گوشی و بعد از عرضه موفقیت آمیز P6 اینک P7 زیبا و دلربا را با سخت افزار قوی عرضه کرده است.
از نظر طراحی، نوع پیشرفته تر و زیباتر P6 است که توسط گوشی ساز چینی در ابعاد 139 در 68 در 6.5 میلیمتر و به وزن 124 گرم راهی بازار شده است. اگر بخواهیم شکل ظاهری آن را با سایر گوشی ها مقایسه کنیم باید بگوییم ترکیبی از آیفون 5S و سونی اکسپریای Z را به وضوح در آن می بینیم که با دو سیم کارت (جای سیم کارتها کاملا شبیه طراحی آیفون است) و پشتیبانی از نسل چهارم LTE همراه شده است. اما هنگام دست گرفتن احساس خیلی بهتری نسبت به دست گرفتن گلکسی اس 5 خواهید داشت.

مروری بر گوشی هوشمند هوآوی ascend p7

در بخش نمایشگر یک صفحه 5 اینچی از نوع IPS را با 1080 در 1920 پیکسل مشاهده می کنیم که در هر اینچ 441 پیکسل تعریف شده و با محافظ گوریلا گلس 3 صفحه ضد خش دارد.

مروری بر گوشی هوشمند هوآوی ascend p7

حافظه داخلی 16 گیگ تعریف شده (11.77 گیگ آن خالی است و مابقی برای اندروید مصرف شده است) و می توان تا 64 گیگ از طریق اسلات ، حافظه جانبی را تقویت کرد. (روی میکرو اس دی پسورد تعریف شده و بدون ان نمی توان به محتویات حافظه جانبی دسترسی داشت)

مروری بر گوشی هوشمند هوآوی ascend p7

دو گیگ رم روی P7 تعریف شده اما در بخش پردازنده معلوم نیست چرا هوآوی از نوع درجه یک استفاده نکرده است! و از چهار هسته ای 1.8 گیگاهرتزی از نوع Kirin 910T با گرافیک Mali450 در ترکیب P7 استفاده کرده است. (شاید فکر کرده برای اندروید این سرعت زیاد هم هست!)
شبکه نسل چهارم تلفن همراه LTE، وای فای، بلوتوث، NFC، میکرو یو اس بی از دیگر اتصالات تعریف شده P7 است.
در ضمن اسپیکرهای خوبی هم دارد و خیلی کم می توان صدای گوشی را نزدیک به اچ تی سی M8 دانست.(به دارندگان اچ تی سی بر نخورد! خیلی کم و البته بهتر از گلکسی اس 5)

مروری بر گوشی هوشمند هوآوی ascend p7

شفافیت صفحه ضعیف است و اگر بخواهید با دستکاری در نور آنرا تغییر دهید باید با طولانی بودن عمر باطری خداحافظی کنید.
سیستم لمسی کارآیی خوبی داشته و در محیط سرد با استفاده از مد موسوم به Gloves Mode می توانید با بالا بردن حساسیت لمسی، از گوشی به راحتی استفاده کنید.
در بخش سیستم عامل مجهز به جدیدترین اندروید کیت کت 4.4 بوده و هواوی اموشن 2.3 نیز که سیستم عامل بهینه شده است نیز روی دستگاه دیده می وشد. آیکون ها ساده است و صفحه Home به راحتی در دسترس است.

مروری بر گوشی هوشمند هوآوی ascend p7

در رتبه بندی سرعت سی پی یو همان طوری که در عکسها مشاهده می کنید رتبه پایینی دارد.از اچ تی سی وان بالاتر بوده و با سونی زد الترا و نوت سه سامسونگ قابل مقایسه نیست.
در بخش دوربین باید بگوییم دوربین اصلی 13 مگاپیکسل و دوربین جلو 8 مگاپیکسل تعریف شده است و در مجموع 21 مگاپیکسل را در P7 شاهد هستیم. حسگر دوربین از نوع سونی Sony 4th-gen BSI است و ویدئو فول اچ دی (نه 4K که مرسوم شده) 1080 است.

مروری بر گوشی هوشمند هوآوی ascend p7

باطری P7 از سری 2500mAh بوده که هم رده های خود را بالاتر از 3000mAh می بینیم و شاید هواوی با دادن این باطری با توجه به پشتیبانی از شبکه LTE خطا کرده باشد. 14 ساعت روی 3G می توان مکالمه داشت و برای فول کردن شارژ باید 3.5 ساعت منتظر شد.
در مجموع گوشی نیست که از هوآوی انتظار می رفت و هر چند انی کمپانی به سرعت در حال تسخیر بازارهای جدید است باید دید چه قیمتی برای گوشی تعیین می کند. برخی P7 را نسخه ارزان قیمت سونی زد اکسپریا می دانند و برخی نیز P7 را نسخه اندرویدی آیفون 5S می دانند. البته امریکایی ها از داشتن این گوشی محرومند چرا که هواوی نمی تواند این گوشی را در امریکا بدلیل تحریم بفروشد.

مروری بر گوشی هوشمند هوآوی ascend p7
مروری بر گوشی هوشمند هوآوی ascend p7
مروری بر گوشی هوشمند هوآوی ascend p7


:: موضوعات مرتبط: دانستنی، ،
نويسنده : امیررضا مرعشی